MPV6_H113 Metody práce s veřejností 6

CARITAS - Vyšší odborná škola sociální Olomouc
léto 2019
Rozsah
0/2/0. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Ivo Mludek (přednášející)
Rozvrh
Po 11. 2. 11:00–14:15 modrá, Po 18. 2. 11:00–14:15 modrá, Po 18. 3. 11:00–14:15 modrá, Po 1. 4. 11:00–14:15 modrá, Po 15. 4. 11:00–14:15 modrá, Po 6. 5. 8:30–12:00 modrá, 13:00–16:00 modrá
Předpoklady
OBOR ( SOHUP ) && ROCNIK ( 3 )
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámit studenta s potřebností promyšlené, systematické a kontinuální komunikace neziskové organizace s jejími veřejnostmi. Student se seznámí s hlavními pojmy problematiky PR a jejich specifikou pro charitativní organizace, budováním důvěryhodné značky, osvojí si základy efektivní komunikace s médii, naučí se rozpoznávat důležité nosiče informací a způsoby, jak do nich najít cestu. Student se dále seznámí s limity propagace charitativní organizace i specifickými možnostmi, které se jí naopak v médiích otevírají díky jejímu zaměření. Obsahem výuky je i nastínění možností propojení komunikace s fundraisingem při správném využití komplementarity veřejného, ziskového a neziskového sektoru.
Osnova
  • • Definice základních pojmů problematiky P a komunikace s veřejností s ohledem na specifika neziskového sektoru • Vizualizace organizace • Typy veřejností, mapa mediální krajiny • Zásady efektivní komunikace s veřejností • Kreativní PR a jeho propojení s marketingem a fundraisingem
Literatura
    povinná literatura
  • MLUDEK, I. Public Relations. In VRZÁČEK, P. a kol, druhé vydání, 2018. Krabička poslední záchrany pro neziskové organizace. Praha: Togga.
  • BERGEROVÁ, M. – Public relations v občanském sektoru, Praha, Spiralis 2001.
    doporučená literatura
  • ŠÁLEK, Marek. FEŘTEK, Tomáš. Novináři nejsou zlí (Mediální rukověť pro neziskové organizace). Nadace VIA 2001.
  • POTŮČEK, Martin. Trh, stát a občanský sektor jako regulátory života společnosti. In: POTŮČEK, Martin a kol. Veřejná politika. Praha: SLON, 2005.
  • BAČUVČÍK, Radim. Marketing neziskových organizací. VeRBuM, Zlín, 2010.
  • JIRÁK, Jan. KOPPLOVÁ, Barbara. Stručný úvod do studia médií a mediální komunikace. Praha: Portál, 2003.
  • VRZÁČEK, P. a kol. Krabička poslední záchrany pro neziskové organizace. Praha: Togga, druhé vydání, 2018.
  • MLUDEK, Ivo (ed.). Osudy těžké jako kameny. Karmelitánské nakladatelství, Kostelní Vydří 2012.
Metody hodnocení
Vypracování a prezentace PR auditu konkrétní neziskové organizace s použitím prezentované látky.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2020, léto 2021, léto 2022.
  • Statistika zápisu (léto 2019, nejnovější)
  • Permalink: https://is.caritas-vos.cz/predmet/caritas/leto2019/MPV6_H113