CARITAS:MPV6_H113 Metody práce s veřejností 6 - Informace o předmětu
MPV6_H113 Metody práce s veřejností 6
CARITAS - Vyšší odborná škola sociální Olomoucléto 2020
- Rozsah
- 0/2/0. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Ivo Mludek (přednášející)
- Rozvrh
- Po 17. 2. 12:00–15:00 zelená, Po 2. 3. 12:00–15:00 zelená, Po 9. 3. 12:00–15:00 zelená, Po 16. 3. 12:00–15:00 zelená, Po 23. 3. 12:00–15:00 zelená, Po 6. 4. 12:00–15:00 zelená
- Předpoklady
- OBOR(SOHUP) && ROCNIK(3)
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Sociální a humanitární práce (program CARITAS, SPSP)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit studenta s potřebností promyšlené, systematické a kontinuální komunikace neziskové organizace s jejími veřejnostmi. Student se seznámí s hlavními pojmy problematiky PR a jejich specifikou pro charitativní organizace, budováním důvěryhodné značky, osvojí si základy efektivní komunikace s médii, naučí se rozpoznávat důležité nosiče informací a způsoby, jak do nich najít cestu. Student se dále seznámí s limity propagace charitativní organizace i specifickými možnostmi, které se jí naopak v médiích otevírají díky jejímu zaměření. Obsahem výuky je i nastínění možností propojení komunikace s fundraisingem při správném využití komplementarity veřejného, ziskového a neziskového sektoru.
- Osnova
- • Definice základních pojmů problematiky P a komunikace s veřejností s ohledem na specifika neziskového sektoru • Vizualizace organizace • Typy veřejností, mapa mediální krajiny • Zásady efektivní komunikace s veřejností • Kreativní PR a jeho propojení s marketingem a fundraisingem
- Literatura
- povinná literatura
- MLUDEK, I. Public Relations. In VRZÁČEK, P. a kol, druhé vydání, 2018. Krabička poslední záchrany pro neziskové organizace. Praha: Togga.
- BERGEROVÁ, M. – Public relations v občanském sektoru, Praha, Spiralis 2001.
- doporučená literatura
- ŠÁLEK, Marek. FEŘTEK, Tomáš. Novináři nejsou zlí (Mediální rukověť pro neziskové organizace). Nadace VIA 2001.
- POTŮČEK, Martin. Trh, stát a občanský sektor jako regulátory života společnosti. In: POTŮČEK, Martin a kol. Veřejná politika. Praha: SLON, 2005.
- BAČUVČÍK, Radim. Marketing neziskových organizací. VeRBuM, Zlín, 2010.
- JIRÁK, Jan. KOPPLOVÁ, Barbara. Stručný úvod do studia médií a mediální komunikace. Praha: Portál, 2003.
- VRZÁČEK, P. a kol. Krabička poslední záchrany pro neziskové organizace. Praha: Togga, druhé vydání, 2018.
- MLUDEK, Ivo (ed.). Osudy těžké jako kameny. Karmelitánské nakladatelství, Kostelní Vydří 2012.
- Metody hodnocení
- Vypracování a prezentace PR auditu konkrétní neziskové organizace s použitím prezentované látky.
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (léto 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.caritas-vos.cz/predmet/caritas/leto2020/MPV6_H113