TMSP1_S119 Teorie a metody sociální práce I.

CARITAS - Vyšší odborná škola sociální Olomouc
zima 2023
Rozsah
1/1/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Miroslav Snášel (přednášející)
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
TMSP1_S119/prednaska_AB: každé sudé pondělí 11:40–13:10 aula, M. Snášel
TMSP1_S119/cviceni_1A_1skup: každé sudé pondělí 15:20–16:50 seminární místnost, M. Snášel
TMSP1_S119/cviceni_1A_2skup: každé liché pondělí 15:20–16:50 seminární místnost, M. Snášel
TMSP1_S119/cviceni_1B_1skup: každé sudé pondělí 13:30–15:00 seminární místnost, M. Snášel
TMSP1_S119/cviceni_1B_2skup: každé liché pondělí 13:30–15:00 seminární místnost, M. Snášel
TMSP1_S119/OPAKUJICI: Rozvrh nebyl do ISu vložen. M. Snášel
Předpoklady
OBOR ( SOPRA ) && ROCNIK ( 1 )
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je dosažení toho, aby studující oboru sociální práce získali základní přehled o vývoji sociální práce a její legitimitě, přijali hodnoty sociální práce a osvojili si základní etické principy sociální práce, její terminologii, orientovali se v hlavních myšlenkových proudech ovlivňujících rozvoj sociální práce, znali teoretické modely relevantní pro sociální práci a osvojili si základní metody a techniky pro výkon sociální práce z hlediska posouzení situace klienta.
Osnova
  • Vyučovací předmět teorie a metody sociální práce představuje stěžejní odborný předmět. Zprostředkovává studentům do hloubky propracovanou představu o metodách a technikách sociální práce a vhodnosti jejich aplikace v měnících se podmínkách sociální skutečnosti. Úvod do problematiky Definice SP Teorie sociální práce Historie sociální práce (dále jen SP) Hodnoty a etika SP Role a kompetence v sociální práci Sociální práce jako profese Identita sociální práce supervize a prevence syndromu vyhoření
Literatura
    povinná literatura
  • NAVRÁTIL, Pavel. Teorie a metody sociální práce. Brno : Zeman, 2001. 165 s. ISBN: 80-903070-0-0. info
  • Matoušek, O. a kol. Základy sociální práce. Praha: Portál, 2001.
    neurčeno
  • KOPŘIVA, K., 1997. Lidský vztah jako součást profese. Praha: Portál.
  • JANEBOVÁ, R., 2014. Teorie a metody sociální práce – reflexivní přístup. Hradec Králové: Gaudeamus
  • NAVRÁTIL, Pavel, 2014. Reflexívní posouzení v sociální práci s rodinami. Brno: Munipress. NAVRÁTIL, Pavel, 2003. Životní situace jako předmět intervence sociálního pracovníka. Sociální práce/Sociálna práca. č. 2/2003.
  • RŮŽIČKOVÁ, D., MUSIL, Libor, 2009. Hledají sociální pracovníci kolektivní identitu? Sociální práce/Sociálna práca. č. 3/2009.
Výukové metody
přednáška, cvičení
Informace učitele
-Podmínkou splnění předmětu je 80% aktivní účast na hodinách cvičení. To znamená, že student může chybět 2x za semestr. -Písemný test absolvovaný koncem semestru.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2020, zima 2021, zima 2022.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.caritas-vos.cz/predmet/caritas/zima2023/TMSP1_S119