CARITAS:TMSP1_S119 Teorie a metody sociální práce - Informace o předmětu
	TMSP1_S119 Teorie a metody sociální práce I.
CARITAS - Vyšší odborná škola sociální Olomouczima 2022
- Rozsah
 - 1/1/0. 2 kr. Ukončení: z.
 - Vyučující
 - Mgr. Miloslava Šotolová (přednášející)
 - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
 - TMSP1_S119/Prednaska: každé sudé úterý 13:30–15:00 aula, M. Šotolová
TMSP1_S119/Cviceni_1A_1skup: každé liché pondělí 14:25–15:55 jazyková, M. Šotolová
TMSP1_S119/Cviceni_1A_2skup: každé sudé pondělí 14:25–15:55 jazyková, M. Šotolová
TMSP1_S119/Cviceni_1B_1skup: každé liché pondělí 12:35–14:05 jazyková, M. Šotolová
TMSP1_S119/Cviceni_1B_2skup: každé sudé pondělí 12:35–14:05 jazyková, M. Šotolová - Předpoklady
 - OBOR(SOPRA) && ROCNIK(1)
 - Omezení zápisu do předmětu
 - Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
 - Mateřské obory/plány
 - Sociální práce (program CARITAS, SPSP)
 
- Cíle předmětu
 - Cílem předmětu je dosažení toho, aby studující oboru sociální práce získali základní přehled o vývoji sociální práce a její legitimitě, přijali hodnoty sociální práce a osvojili si základní etické principy sociální práce, její terminologii, orientovali se v hlavních myšlenkových proudech ovlivňujících rozvoj sociální práce, znali teoretické modely relevantní pro sociální práci a osvojili si základní metody a techniky pro výkon sociální práce z hlediska posouzení situace klienta.
 - Osnova
 - Vyučovací předmět teorie a metody sociální práce představuje stěžejní odborný předmět. Zprostředkovává studentům do hloubky propracovanou představu o metodách a technikách sociální práce a vhodnosti jejich aplikace v měnících se podmínkách sociální skutečnosti. Úvod do problematiky Definice SP Teorie sociální práce Historie sociální práce (dále jen SP) Hodnoty a etika SP Role a kompetence v sociální práci Sociální práce jako profese Identita sociální práce supervize a prevence syndromu vyhoření
 - Literatura
 - povinná literatura
 - NAVRÁTIL, Pavel. Teorie a metody sociální práce. Brno : Zeman, 2001. 165 s. ISBN: 80-903070-0-0. info
 - Matoušek, O. a kol. Základy sociální práce. Praha: Portál, 2001.
 
- neurčeno
 - RŮŽIČKOVÁ, D., MUSIL, Libor, 2009. Hledají sociální pracovníci kolektivní identitu? Sociální práce/Sociálna práca. č. 3/2009.
 - JANEBOVÁ, R., 2014. Teorie a metody sociální práce – reflexivní přístup. Hradec Králové: Gaudeamus
 - KOPŘIVA, K., 1997. Lidský vztah jako součást profese. Praha: Portál.
 - NAVRÁTIL, Pavel, 2014. Reflexívní posouzení v sociální práci s rodinami. Brno: Munipress. NAVRÁTIL, Pavel, 2003. Životní situace jako předmět intervence sociálního pracovníka. Sociální práce/Sociálna práca. č. 2/2003.
 
- Výukové metody
 - přednáška, cvičení
 - Metody hodnocení
 - - test z témat probraného učiva (splnění na 70%, 2 pokusy) - písemná (vlastnoruční) příprava na textový seminář, odevzdaná v den konání TS +n účast na textovém semináři - účast na konferenci a zpracovaná písemná reflexe - 80% účast na hodinách cvičení - aktivní prezentace na hodině cvičení - propojení teorie a zkušenosti z praxe
 - Informace učitele
 - Podmínkou splnění předmětu je 80% účast na hodinách cvičení. Vyučujíc bude sledovat i účast v hodině teorie. Podmínkou účast na hodině cvičení je prostudování textů a odborné literatury z předchozí hodiny teorie. V případě nepřipravenosti studenta na hodinu cvičení, nebude účast započítána.
 
- Statistika zápisu (zima 2022, nejnovější)
 - Permalink: https://is.caritas-vos.cz/predmet/caritas/zima2022/TMSP1_S119