TMSP1_S119 Teorie a metody sociální práce I.

CARITAS - Vyšší odborná škola sociální Olomouc
zima 2021
Rozsah
1/1/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Miroslav Snášel (přednášející)
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
TMSP1_S119/Prednaska_AB: Út 8:00–8:45 aula, M. Snášel
TMSP1_S119/Cviceni_1A_1sk: každé liché úterý 8:55–10:25 seminární místnost, M. Snášel
TMSP1_S119/Cviceni_1A_2sk: každé sudé úterý 8:55–10:25 seminární místnost, M. Snášel
TMSP1_S119/Cviceni_1B_1sk: každé sudé úterý 10:45–12:15 seminární místnost, M. Snášel
TMSP1_S119/Cviceni_1B_2sk: každé liché úterý 10:45–12:15 seminární místnost, M. Snášel
Předpoklady
OBOR ( SOPRA ) && ROCNIK ( 1 )
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je dosažení toho, aby studující oboru sociální práce získali základní přehled o vývoji sociální práce a její legitimitě, přijali hodnoty sociální práce a osvojili si základní etické principy sociální práce, její terminologii, orientovali se v hlavních myšlenkových proudech ovlivňujících rozvoj sociální práce, znali teoretické modely relevantní pro sociální práci a osvojili si základní metody a techniky pro výkon sociální práce z hlediska posouzení situace klienta.
Osnova
  • Úvod do problematiky Historie sociální práce (dále jen SP) Hodnoty a etika SP Role a kompetence v sociální práci Sociální práce jako profese (identita profese, teorie sociální práce, supervize a prevence syndromu vyhoření) Posouzení situace klienta v SP
Literatura
    povinná literatura
  • NAVRÁTIL, Pavel. Teorie a metody sociální práce. Brno : Zeman, 2001. 165 s. ISBN: 80-903070-0-0. info
  • Matoušek, O. a kol. Základy sociální práce. Praha: Portál, 2001.
    neurčeno
  • NAVRÁTIL, Pavel, 2014. Reflexívní posouzení v sociální práci s rodinami. Brno: Munipress. NAVRÁTIL, Pavel, 2003. Životní situace jako předmět intervence sociálního pracovníka. Sociální práce/Sociálna práca. č. 2/2003.
  • JANEBOVÁ, R., 2014. Teorie a metody sociální práce – reflexivní přístup. Hradec Králové: Gaudeamus
  • RŮŽIČKOVÁ, D., MUSIL, Libor, 2009. Hledají sociální pracovníci kolektivní identitu? Sociální práce/Sociálna práca. č. 3/2009.
  • KOPŘIVA, K., 1997. Lidský vztah jako součást profese. Praha: Portál.
Výukové metody
přednáška, cvičení
Metody hodnocení
zápočet Pravidelná aktivní účast ve cvičeních je stanovena na 80%. To znamená, že student může chybět jedenkrát za semestr. Zápočtový test
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2020, zima 2022, zima 2023.
  • Statistika zápisu (zima 2021, nejnovější)
  • Permalink: https://is.caritas-vos.cz/predmet/caritas/zima2021/TMSP1_S119