CARITAS:OP4_H419 Odborná praxe IV. - Informace o předmětu
OP4_H419 Odborná praxe IV.
CARITAS - Vyšší odborná škola sociální Olomoucléto 2025
- Rozsah
- 80op+8s/studijní období. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Hana Štěpánková (přednášející)
Mgr. Štěpán Žáček (přednášející)
Bc. Marie Badalová, DiS. (pomocník) - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- OP4_H419/OP_praxe: Po 24. 3. až Pá 4. 4. každý pracovní den 8:00–16:00 mimo školu, M. Badalová, H. Štěpánková, Š. Žáček
OP4_H419/OP_seminar: St 19. 2. 8:55–10:25 velká, Čt 13. 3. 9:50–11:20 velká, Po 7. 4. 11:40–13:10 modrá, Út 22. 4. 8:00–9:30 zelená, H. Štěpánková
OP4_H419/OP_supervize: Rozvrh nebyl do ISu vložen. Š. Žáček
OP4_H419/zahrpraxe_info: Čt 10. 4. 8:00–9:30 zelená, St 14. 5. 14:15–15:15 velká, M. Badalová, Š. Žáček - Předpoklady
- OBOR(SOHUP) && ROCNIK(2)
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Sociální a humanitární práce (program CARITAS, SPSP)
- Cíle předmětu
- Cílem Odborné praxe IV je u studentů 2. ročníku seznámení se s oblastí humanitární či rozvojové pomoci, především v zařízeních poskytujících sociální služby migrantům, uprchlíkům, národnostním menšinám, obchodovaným lidem. Cílem dvoutýdenní praxe studentů v těchto typech zařízení je získávání konkrétních praktických kompetencí sociálního a humanitárního pracovníka a praktických kompetencí, důležitých pro sociální práci v interkulturním prostředí a s mezinárodním přesahem, jež vychází ze školou stanovených cílů učení, které jsou součástí metodické příručky pro provázení studentů odbornou praxí. V ideálním případě je praxe svým obsahem a zaměřením podobná plánované zahraniční praxi v 5. studijním období.
- Výstupy z učení
- Kompetence viz profil absolventa SOHUP
- Osnova
- Seminář Provázení odbornou praxí – student se seznamuje se smyslem praktického vzdělávání a jeho konkrétním průběhem. Provázení odbornými praxemi je organizováno skupinově. Skupinová práce se zaměřuje na seznámení se s metodikou praktického vzdělávání (stanovování vzdělávacích cílů, uzavírání kontraktu, způsoby dokazování naplněných cílů, sebehodnocení a hodnocení studenta na praxi). Individuální tutoring – konzultace studenta se svým tutorem vztahující se k praxím. Tutor během individuálního rozhovoru studentovi poskytuje prostor a vede ho při prozkoumávání sebe sama – své motivace, vzdělávacích potřeb, výsledků růstu na cestě k profesionalitě v souladu se vzdělávacími cíli školy. Supervize odborné praxe studentů probíhá v malé supervizní skupině pod vedením kvalifikovaného supervizora, popřípadě individuálně. Studenti, škola a supervizor podepisují trojstranný kontrakt a studenti formulují zakázku pro supervizi.
- Literatura
- Výukové metody
- Seminář - skupinoví práce, diskuze Individuální konzultace Samostatná práce
- Metody hodnocení
- 100 % splnění požadavků: 100% splnění rozsahu odborné praxe Individuální konzultace s tutorem před a po praxi Supervize Odevzdání zprávy z praxe Odevzdání Evidenčního listu docházky z praxe
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.caritas-vos.cz/predmet/caritas/leto2025/OP4_H419