CARITAS:OP4_H419 Odborná praxe IV. - Informace o předmětu
OP4_H419 Odborná praxe IV.
CARITAS - Vyšší odborná škola sociální Olomoucléto 2024
- Rozsah
- 80op+8s/studijní období. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Iva Linhartová (přednášející)
Mgr. Štěpán Žáček (přednášející)
Bc. Marie Badalová (pomocník) - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- OP4_H419/OP_supervize: Po 25. 3. 8:55–12:15 modrá, Čt 4. 4. 8:55–12:15 žlutá, M. Badalová, Š. Žáček
OP4_H419/praxe: Po 11. 3. až Pá 22. 3. každý pracovní den 8:00–16:00 mimo školu, M. Badalová, I. Linhartová, Š. Žáček
OP4_H419/seminar: Po 12. 2. 10:45–12:15 žlutá, Po 25. 3. 12:35–14:05 modrá, I. Linhartová
OP4_H419/zahrpraxe_info: Po 22. 4. 13:30–15:00 modrá, Po 20. 5. 15:15–16:45 modrá, M. Badalová, Š. Žáček - Předpoklady
- OBOR ( SOHUP ) && ROCNIK ( 2 )
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Sociální a humanitární práce (program CARITAS, SPSP)
- Cíle předmětu
- Cílem Odborné praxe IV je u studentů 2. ročníku seznámení se s oblastí humanitární či rozvojové pomoci, především v zařízeních poskytujících sociální služby migrantům, uprchlíkům, národnostním menšinám, obchodovaným lidem. Cílem dvoutýdenní praxe studentů v těchto typech zařízení je získávání konkrétních praktických kompetencí sociálního a humanitárního pracovníka a praktických kompetencí, důležitých pro sociální práci v interkulturním prostředí a s mezinárodním přesahem, jež vychází ze školou stanovených cílů učení, které jsou součástí metodické příručky pro provázení studentů odbornou praxí. V ideálním případě je praxe svým obsahem a zaměřením podobná plánované zahraniční praxi v 5. studijním období.
- Výstupy z učení
- Kompetence viz profil absolventa SOHUP
- Osnova
- Seminář Provázení odbornou praxí – student se seznamuje se smyslem praktického vzdělávání a jeho konkrétním průběhem. Provázení odbornými praxemi je organizováno skupinově. Skupinová práce se zaměřuje na seznámení se s metodikou praktického vzdělávání (stanovování vzdělávacích cílů, uzavírání kontraktu, způsoby dokazování naplněných cílů, sebehodnocení a hodnocení studenta na praxi). Individuální tutoring – konzultace studenta se svým tutorem vztahující se k praxím. Tutor během individuálního rozhovoru studentovi poskytuje prostor a vede ho při prozkoumávání sebe sama – své motivace, vzdělávacích potřeb, výsledků růstu na cestě k profesionalitě v souladu se vzdělávacími cíli školy. Supervize odborné praxe studentů probíhá v malé supervizní skupině pod vedením kvalifikovaného supervizora, popřípadě individuálně. Studenti, škola a supervizor podepisují trojstranný kontrakt a studenti formulují zakázku pro supervizi.
- Literatura
- Výukové metody
- Seminář - skupinoví práce, diskuze Individuální konzultace Samostatná práce
- Metody hodnocení
- 100 % splnění požadavků: Individuální konzultace s tutorem Supervize Hodnocení mentorem na pracovišti Odevzdání zprávy z praxe
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.caritas-vos.cz/predmet/caritas/leto2024/OP4_H419