CARITAS:ETV2_10 Etická výchova 2 - Informace o předmětu
ETV2_10 Etická výchova 2
CARITAS - Vyšší odborná škola sociální Olomoucléto 2016
- Rozsah
- 0/2. 0 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Petra Chovancová (přednášející)
Mgr. Miroslava Petřeková (přednášející) - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- ETV2_10/ETV_1_CH: St 14:25–15:55 relax, P. Chovancová, M. Petřeková
ETV2_10/ETV_2_CH_S: St 16:10–17:40 relax, P. Chovancová, M. Petřeková - Předpoklady
- ETV1_10 Etická výchova && ROCNIK(1)
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Charitativní a sociální práce (program CARITAS, SPSP)
- Sociální a humanitární práce (program CARITAS, SPSP)
- Cíle předmětu
- Etická výchova je multidisciplinární obor. Jejím cílem je výchova člověka jako osobnosti ochotné a schopné pomáhat druhým bez toho, aby za tento skutek očekávala odměnu. Výuka probíhá interaktivní formou kde projdeme různými tématy a aktivitami, které mají pomoci člověku dosáhnout prosociálnosti. Cílem etické výchovy je: 1. vést a vychovat osobnost, která má svou identitu, je sama sebou 2. má pozitivní vztah k životu a lidem, spojený se zdravou kritičností 3. její jednání vychází z osobního přesvědčení a vnitřního přijetí etických norem, vyplývajících z univerzální solidarity a spravedlnosti 4. má zralý morální úsudek, opírající se o všeobecné mravní zásady, proto e schopná správně reagovat i v neočekávaných a složitých životních situacích 5. charakterizuje ji spojení správného myšlení a jednání 6. jedná nejen v souladu se svými zásadami, ale i s citovým nasazením Základní témata jsou: 1. komunikace 2. důstojnost lidské osoby 3. pozitivní hodnocení druhých 4. tvořivost a iniciativa 5. vyjádření a komunikace citů 6. empatie 7. asertivita 8. reálné a zobrazené vzory 9. přátelství, pomoc, spolupráce 10. komplexní prosociálnost V letním semestru pokračuje výuka podle "schodů" v základních tématech.
- Metody hodnocení
- 80% aktivní účast ve výuce Jak uvádím v textu anotace, je nezbytná otevřená účast v jednotlivých aktivitách, bez tohoto prvku se předmět stává minimálně užitečný. Proto, pokud chcete získat zápočet, je nutná aktivita, která bude hodnocena jak v průběhuá aktivit, tak při hodnocení jejich průběhu a hledání odpovědí na otázky, které v souvislosti s rozvíjenou oblastí souvisí. Písemně zpracovaná nebo ústně prezentovaná hodnotová reflexe na závěr každého tématu (forma - písemná či ústní bude upřesněna učitelem u každého tématu)
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (léto 2016, nejnovější)
- Permalink: https://is.caritas-vos.cz/predmet/caritas/leto2016/ETV2_10