CARITAS:TMSP3_S319 Teorie a metody sociální práce - Informace o předmětu
TMSP3_S319 Teorie a metody sociální práce III.
CARITAS - Vyšší odborná škola sociální Olomouczima 2024
- Rozsah
- 1/1/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Miroslav Snášel (přednášející)
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- TMSP3_S319/prednaska_AB: každé liché úterý 9:50–11:20 velká, kromě Po 7. 10. až Pá 18. 10., kromě Po 18. 11. až Pá 29. 11., M. Snášel
TMSP3_S319/cviceni_2A_1skup: každé sudé úterý 12:35–14:05 tyrkysová, kromě Po 7. 10. až Pá 18. 10., kromě Po 18. 11. až Pá 29. 11., M. Snášel
TMSP3_S319/cviceni_2A_2skup: každé liché úterý 12:35–14:05 tyrkysová, kromě Po 7. 10. až Pá 18. 10., kromě Po 18. 11. až Pá 29. 11., M. Snášel
TMSP3_S319/cviceni_2B_1skup: každé sudé úterý 14:25–15:55 tyrkysová, kromě Po 7. 10. až Pá 18. 10., kromě Po 18. 11. až Pá 29. 11., M. Snášel
TMSP3_S319/cviceni_2B_2skup: každé liché úterý 14:25–15:55 tyrkysová, kromě Po 7. 10. až Pá 18. 10., kromě Po 18. 11. až Pá 29. 11., M. Snášel - Předpoklady
- OBOR(SOPRA) && ROCNIK(2)
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Sociální práce (program CARITAS, SPSP)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je zorientovat studenty v ekologicko systémové perpektivě sociální práce a teoriích sociální práce, které vychází ze systémového pojetí sociální práce. Studenti se seznámí se základními teoriemi a technikami systémových a systemických přístupů a postupy při práci s rodinou a jednotlivcem. Osvojí si znalosti základních principů a praktické provedení vybraných teoretických přístupů. Budou je schopni aplikovat.
- Osnova
- Systémové přístupy Rodinná terapie Systemické přístupy Ekologické perspektivy
- Literatura
- povinná literatura
- MATOUŠEK, O. Encyklopedie sociální práce. Praha: Portál, 2013. info
- MATOUŠEK, Oldřich. Metody a řízení sociální práce. Praha: Slon, 2003. info
- MATOUŠEK, O. Základy sociální práce. Praha: Portál, 2001. info
- neurčeno
- Gjuričová, Š., Kubička. J. Rodinná terapie. Systemické a narativní přístupy. Praha: Grada, 2003. info
- NAVRÁTIL, P. Teorie a metody sociální práce. Brno: Marek Zema, 2001. ISBN 90-903070-0-0. info
- NAVRÁTIL PAVEL. Reflexivní posouzení v sociální práci s rodinami. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 383 s. ISBN 978-80-210-7504-7. info
- JANEBOVÁ, Radka. Teorie a metody sociální práce - reflexivní přístup. Hradec Králové: Gaudeamus, 2014. info
- SATIROVÁ, Virginia. Satir: Step by Step. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0179-3. info
- KRATOCHVÍL, S. Základy psychoterapie. Praha: Portál, 2006. info
- PROCHASKA, James a John NORCROSS. Psychoterapeutické systémy - průřez teoriemi. 1999. info
- Výukové metody
- přednáška, cvičení
- Metody hodnocení
- - Aktivní účast ve cvičeních (student může chybět maximálně 2x) - Aktivní účast na semináři. - Splnění písemné zkoušky - kazuistika klienta- podrobné zadání v moodle. V případě neúspěchu bude následovat ústní přezkoušení z veškerého probraného učiva včetně schopnosti praktické aplikace.
- Informace učitele
- Aktivní účast ve cvičeních (student může chybět maximálně 2x) - Aktivní účast na semináři. - Splnění písemné zkoušky - kazuistika klienta- podrobné zadání v moodle. V případě neúspěchu bude následovat ústní přezkoušení z veškerého probraného učiva včetně schopnosti praktické aplikace.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.caritas-vos.cz/predmet/caritas/zima2024/TMSP3_S319