CARITAS:OP1_C113 Odborná praxe 1 - Informace o předmětu
OP1_C113 Odborná praxe 1
CARITAS - Vyšší odborná škola sociální Olomouczima 2019
- Rozsah
- 58 hod. 0 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Petra Chovancová (cvičící)
Mgr. Miroslava Petřeková (cvičící)
Bc. Marie Badalová (pomocník) - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- OP1_C113/Praxe_1A: St 8:55–9:40 žlutá, M. Petřeková
OP1_C113/Praxe_1B: St 8:55–9:40 tyrkysová, P. Chovancová - Předpoklady
- OBOR ( CHASOP ) && ROCNIK ( 1 )
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Charitativní a sociální práce (program CARITAS, SPSP)
- Cíle předmětu
- Pojetí Odborná praxe je nedílnou součástí studia sociální práce, zprostředkovává studujícím zkušenost s výkonem sociální práce a umožňuje jim získávat profesní identitu. Základní principy jsou: individualizovaný přístup ke studujícím, který podporuje jejich osobnostní zrání a profesní růst partnerství a aktivní participace všech zúčastněných stran (studující – škola – pracoviště) vzájemné hodnocení všech zúčastněných stran Odborná praxe je systematicky plánována, koordinována a hodnocena na základě plnění úkolů, kterými studující prokazují dosažení vzdělávacích cílů. Důkazy o osobnostním a profesním růstu studující dokládají v portfoliích. Odborná praxe je doprovázena seminářem k odborné praxi a supervizí. Cíle odborné praxe Podpořit odbornou způsobilost a rozvíjet kompetence studujících k výkonu sociální práce v příslušných typech institucí a organizací. Vést studující k reflexi zkušenosti z odborné praxe a sebereflexi, aby si byli vědomi sebe jako nástroje sociální práce. Studující k reflexi a sebereflexi vědomě a aktivně používají teoretické poznatky, metody a etické standardy sociální práce. Motivovat studující k hledání a nalézání profesní identity. Náplň praxe: 1. Studenti se dozvídají o problematice vybraných cílových skupin a mají příležitost se postupně identifikovat se sociální činností jako profesí. 2. Učí se rozumět struktuře a cílům organizace a respektovat její hodnoty a pravidla. 3. Učí se účinně komunikovat a spolupracovat. 4. Studenti sbírají důkazy pro naplnění vzdělávacích cílů. Z praxe si studenti přináší zprávu a hodnocení, které si zakládají do svých portfolií.
- Literatura
- doporučená literatura
- Havrdová, Z. Kompetence v praxi sociální práce. Praha: Osmium, 1999. Baštecká, B. Základy klinické psychologie. Praha: Portál, 2001. Bertrand, Y. Soudobé teorie vzdělávání. Praha: Portál, 1992. Úlehla, I. Umění pomáhat. Písek: Renesance, 1999. info
- neurčeno
- PALAŠČÁKOVÁ, D. a kol. Průvodce praktickým vzděláváním na CARITAS- VOŠs Olomouc, 2012.
- Metody hodnocení
- 100 % účast na odborné praxi, absolvování individuálních konzultací, supervize, odevzdání všech zadaných úkolů ve stanoveném čase (upřesnění v LMS Moodle). 80% účast v hodinách semináře odborné praxe.
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.caritas-vos.cz/predmet/caritas/zima2019/OP1_C113