ETV_10 Etická výchova

CARITAS - Vyšší odborná škola sociální Olomouc
zima 2018
Rozsah
0/2/0. 0 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Petra Chovancová (přednášející), Mgr. Miroslava Petřeková (zástupce)
Mgr. Miroslava Petřeková (přednášející), Mgr. Petra Chovancová (zástupce)
Mgr. Zdislava Vyvozilová (přednášející)
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
ETV_10/ETV_1: St 14:25–15:55 relax, P. Chovancová, M. Petřeková, Z. Vyvozilová
ETV_10/ETV_2: St 16:10–17:40 relax, P. Chovancová, M. Petřeková, Z. Vyvozilová
Předpoklady
ROCNIK(1)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 50 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/50, pouze zareg.: 0/50
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Etická výchova je multidisciplinární předmět jehož cílem v rámci studia sociální práce je rozvíjení pozitivních postojů: vlastní identity a vnímání vlastní důstojnosti, zodpovědnosti vůči sobě, druhým lidem i životnímu prostředí. Probíraná témata: 1.Komunikace opakování zásad komunikace, forem např. procvičit si komunikační soulad, procvičit pozorné naslouchání, poukázat na komunikační chyby, naučit se vyjádřit sám za sebe, pozorovat a hodnotit komunikaci, zaměření na pravdivost v komunikaci. 2. Důstojnost lidské osoby, úcta k sobě Reflexe projevů důstojnosti vůči vlastní osobě a druhým,sebeúcta, sebehodnocení, sebepřijetí, vyrůstající z vědomí důstojnosti každého člověka. 3. Pozitivní hodnocení druhých rozvoj pozitivního hodnocení druhých lidí v běžných i ztížených podmínkách, pozitivní hodnocení situací a událostí. 4. Tvořivost a iniciativa rozvíjení tvořivé myšlení, uplatňování tvořivosti v mezilidských vztazích, reakce na vzniklý problém, přeformulovávání problémů. 5. Komunikace citů vyjadřování, identifikace, ovládání, usměrňování citů – základní předpoklad pro rozvoj sociálních dovedností empatie a přátelství. 6. Empatie podstata a význam empatie pro každodenní osobní i profesní život. 7. Asertivita pasivní, asertivní a agresivní chování v běžných situacích reálného života, v kontextu výkonu práce sociálního pracovníka. 8. Reálné a zobrazené vzory reflexe vzorů ve vlastním životě. 9. Pomoc, přátelství, spolupráce rozvíjení ochoty a schopnosti spolupracovat, konkrétní prosociální dovednosti dávání, pomoci, dělení se a přátelství. 10. Komplexní prosociálnost reflexe prosociálnosti v osobním i profesním životě.
Metody hodnocení
80% aktivní účast ve výuce, plnění zadaných úkolů - podrobnější informace v LMS Moodle kurz ETV.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2010, léto 2011, zima 2011, léto 2012, zima 2016, zima 2017, zima 2019.
  • Statistika zápisu (zima 2018, nejnovější)
  • Permalink: https://is.caritas-vos.cz/predmet/caritas/zima2018/ETV_10