EMO_10 Evaluace a monitoring

CARITAS - Vyšší odborná škola sociální Olomouc
zima 2018
Rozsah
0/2/0. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Lenka Divoká, Ph.D. (přednášející)
Rozvrh
Út 17:00–18:30 relax
Předpoklady
ROCNIK ( 2 )|| ROCNIK ( 3 )
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 6 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/6, pouze zareg.: 0/6
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je, aby studenti porozuměli a osvojili si principy a metodologii monitoringu a evaluace projektů. Zároveň záměrem předmětu je, aby studenti porozuměli provázanosti M&E aktivit a rozhodování založeného na důkazech a systematické reflexi projektové zkušenosti (evidence-based approach), a tak uměli využít M&E k zvyšování efektivnosti, transparentnosti, zodpovědnosti a reflexi sociálně zaměřených projektů v humanitárním sektoru i v sociální práci.
Výstupy z učení
Studenti se naučí základní procesy, nástroje, techniky a teorie potřebné pro monitoring a evaluaci projektu a především projektů v projektovém cyklu. Studenti budou znát a umět vytvořit design M&E podle logického rámce, naplánovat a zorganizovat jejich jednotlivé aktivity. Součástí předmětu také bude vytváření a používání indikátorů, provedení analýzy potřeb a baseline studie, techniky výběru respondentů, výběr a využití vhodné metody sběru dat, analýza a práce s primárními a sekundárními daty, a psaní reportů. Kompetence: - Definovat a rozumět konceptům a cílům monitoringu a evaluace. - Určit role a odpovědnosti pro aktivity monitoringu a evaluace. - Vytvořit rámec a design pro monitoring a evaluaci. - Identifikovat a použít vhodné techniky a nástroje pro monitoring a evaluaci. - Vytvořit strategický plán pro implementaci monitoringu a evaluace. - Navrhnout změny a zlepšení pro aktivity projektu na základě - výsledků monitoringu a evaluace.
Osnova
  • 1. Úvod do monitoringu a evaluace 2. Seznámení se s projektem/programem pro evaluaci a cílem evaluace 3. Tvorba evaluačního designu I. 4. Tvorba evaluačního designu II. 5. Tvorba evaluačního designu III. 6. Sběr dat I. - desk research 7. Sběr dat II. - field research 8. Sběr dat III. - field research 9. Analýza dat I. 10. Analýzya dat II. 11. Analýza dat III. 12. Psaní evaluační zprávy I. 13. Psaní evaluační zprávy II. 14. Psaní evaluační zprávy III. 15. Teoretické ukotvení evaluace 16. Feedback
Výukové metody
Projektová výuka. Předmět je vystaven na skupinové práci, nácviku praktických dovedností a vytvoření vlastního M&E projektu.
Metody hodnocení
1. aktivní participace na zhotovení evaluace 2. skupinová evaluační zpráva
Informace učitele
Literatura: ALNAP (2015) Sphere for Monitoring and Evaluation. Disman, M. (2011) Jak se vyrábí sociologická znalost. Karolinum Press: Praha. Hendl, J. (2005) Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Portál: Praha. IFRC (2011) Project/programme monitoring and evaluation (M&E) guide. RedR (2017) Monitoring and Evaluation Handbook. UNDP (2009) Handbook for Planning, Monitoring and Evaluating for Development Results.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2018, léto 2019, zima 2019.
  • Statistika zápisu (zima 2018, nejnovější)
  • Permalink: https://is.caritas-vos.cz/predmet/caritas/zima2018/EMO_10