CARITAS:TMSP3_C113 Teorie a metody sociální práce - Informace o předmětu
TMSP3_C113 Teorie a metody sociální práce 3
CARITAS - Vyšší odborná škola sociální Olomouczima 2017
- Rozsah
- 1/1/0. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Miroslav Snášel (přednášející)
Mgr. Miloslava Šotolová (přednášející) - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- TMSP3_C113/CV_2A1: každé sudé pondělí 12:35–14:05 tyrkysová, M. Snášel
TMSP3_C113/Cv_2A2: každé liché pondělí 12:35–14:05 tyrkysová, M. Snášel
TMSP3_C113/Cv_2B1: každé sudé pondělí 12:35–14:05 relax, M. Šotolová
TMSP3_C113/Cv_2B2: každé liché pondělí 12:35–14:05 relax, M. Šotolová
TMSP3_C113/2A_teorie: Po 11:40–12:25 tyrkysová, M. Snášel
TMSP3_C113/2B_teorie: Po 11:40–12:25 modrá, M. Šotolová - Předpoklady
- OBOR ( CHASOP ) && ROCNIK ( 2 )
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Charitativní a sociální práce (program CARITAS, SPSP)
- Cíle předmětu
- Studenti se naučí orientovat v hlavních myšlenkových proudech ovlivňujících rozvoj sociální práce, znát teoretické modely relevantní pro sociální práci a osvojí si základní metody a techniky pro výkon budoucí profese. Výuka TMSP v zimním studijním období bude zaměřena na sociální práci s rodinou. Studenti budou seznámeni se základními principy teoretických přístupů a s jejich využitím v sociální práci s rodinou. Součástí předmětu bude také nácvik praktických dovedností.
- Osnova
- Obsahem zimního semestru jsou následující témata: - Systémové přístupy - Systemické přístupy - Ekologická perspektiva - Sociální práce s rodinou
- Literatura
- povinná literatura
- Kopřiva, K. Lidský vztah jako součást profese. Praha: Hestia, 1994. info
- Navrátil, P. Teorie a metody sociální práce. Brno: Marek Zeman, 2001. info
- Úlehla, I. Umění pomáhat. Písek: Renesance, 1996. info
- Kratochvíl, S. Základy psychoterapie. Praha: Portál, 1997. Ludewig, K. Systemická terapie. Praha: Pallata, 1994.
- SCHLIPPE, Arist von a Jochen SCHWEITZER. Systemická terapie a poradenství. 1. české vyd. Brno: Cesta, 2001, 251 s. ISBN 80-7295-013-4.
- GJURIČOVÁ, Šárka a Jiří KUBIČKA. Rodinná terapie: systemické a narativní přístupy. Vyd. 1. Praha: Grada, 2003, 182 s. ISBN 80-247-0415-3.
- MOŽNÝ, Petr a Ján PRAŠKO. Kognitivně-behaviorální terapie: úvod do teorie a praxe. Vyd. 1. Praha: Triton, 1999, 304 s. ISBN 80-7254-038-6.
- doporučená literatura
- Matoušek, O. Slovník sociální práce. Praha: Portál, 2003. info
- Matoušek, O. Sociální práce v praxi. Praha: Portál, 2005. info
- PROCHASKA, J. O. Psychoterapeutické systémy. Praha: Grada, 2001.
- SATIR, Virginia a BALDWIN, Michele. Terapie rodiny: krok za krokem podle Virginie Satirové. Vyd. 1. Praha: Portál, 2012. 150 s. Praktická příručka. ISBN 978-80-262-0179-3.
- Matoušek, O., Pazlarová, H. Hodnocení ohroženého dítěte a rodiny. Praha: Portál, 2010. Možný, P., Praško, J. Kongnitivně-behaviorální terapie Úvod do teorie a praxe. Praha: Triton, 1999.
- Výukové metody
- Přednášky a cvičení.
- Metody hodnocení
- Podmínkou klasifikace je úspěšné absolvování zkoušky v rozsahu učiva 1. až 3. semestru. Účast na přednáškách je nepovinná, účast na cvičeních je povinná (min. 80%) Zkouška proběhne písemnou formou (kazuistika klienta), další dva pokusy v kombinaci ústně i písemně.
- Statistika zápisu (zima 2017, nejnovější)
- Permalink: https://is.caritas-vos.cz/predmet/caritas/zima2017/TMSP3_C113