CARITAS:TMSP3_H113 Teorie a metody sociální práce - Informace o předmětu
TMSP3_H113 Teorie a metody sociální práce 3
CARITAS - Vyšší odborná škola sociální Olomouczima 2015
- Rozsah
- 1/1. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Daniela Ochmannová (přednášející)
- Garance
- Mgr. Ing. Jan Říkovský, Ph.D.
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- TMSP3_H113/TMSP_cv2C1: každou sudou středu 10:45–12:25 šedá, D. Ochmannová
TMSP3_H113/TMSP_cv2C2: každou lichou středu 10:45–12:15 šedá, D. Ochmannová
TMSP3_H113/TMSP_teorie: St 8:55–9:40 šedá, D. Ochmannová - Předpoklady
- OBOR ( SOHUP ) && ROCNIK ( 2 )
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Sociální a humanitární práce (program CARITAS, SPSP)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu Teorie a metody sociální práce III je seznámit studenty se základními principy přístupů, které nachází využití v sociální práci zejména s rodinou (systémová a systemická terapie) a skupinou (vybrané techniky skupinové práce). Pozornost bude věnována také jako je ekologický přístup, radikálně a feministicky orientovaná sociální práce, antiopresivní teorie). V rámci předmětu budou studenti vedeni ke kultivaci svých schopností vhodně zvolit metodu a přístup podle povahy problému klienta, ve cvičeních pak bude vytvořen prostor pro praktický nácvik potřebných dovedností pro efektivní intervenci a aplikaci existujících metod a technik.
- Literatura
- povinná literatura
- Kopřiva, K. Lidský vztah jako součást profese. Praha: Hestia, 1994. Kratochvíl, S. Základy psychoterapie. Praha: Portál, 2002. Kratochvíl, S. Skupinová psychoterapie v praxi. Praha: Galén, 2005. ISBN 80-7262-347-8. info
- SATIROVÁ, V. Model růstu. Za hranice rodinné terapie. Praha: Portál, 2005. ŠIFFELOVÁ, D. Rogersovská psychoterapie pro 21.století. Vybraná témata z historie a současnosti. Praha: Grada, 2010.
- GJURIČOVÁ,Š., KUBIČKA, J. Rodinná terapie. Systemické a narativní přístupy. Praha: Grada Publishing, 2009.
- THOMPSON, N. Anti-discriminatory practice. Basingstoke: Palgrave, 2001. VYMĚTAL, J., REZKOVÁ, V. Rogersovský přístup k dospělým a dětem. Praha: Portál, 2001.
- neurčeno
- Matoušek, O. a kol. Metody a řízení sociální práce, Praha: Portál, 2002. Matoušek, O. a kol. Sociální práce v praxi. Praha: Portál, 2005. Navrátil, P. Teorie a metody sociální práce. 1. vyd. Brno: Marek Zeman, 2001. Prochaska, J. O. Psychoterapeutické systémy. Praha: Grada, 2001. Vágnerová, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál, 2004. Zeig, K. J. Umění psychoterapie. Praha: Portál, 2005. Časopis: Sociální práce/sociálna práca. info
- Metody hodnocení
- Předpokladem přistoupení ke zkoušce je zpracování prezentace a seminární práce ve dvojicích a její představení na hodinách cvičení. Zkouška je písemná, studenti prokazují své znalosti a dovednosti nabyté během semestru na vypracování projektu řešení daného případu klienta. Účast na přednáškách a ve cvičeních není povinná.
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (zima 2015, nejnovější)
- Permalink: https://is.caritas-vos.cz/predmet/caritas/zima2015/TMSP3_H113