CARITAS:OP1_C113 Odborná praxe 1 - Informace o předmětu
OP1_C113 Odborná praxe 1
CARITAS - Vyšší odborná škola sociální Olomouczima 2013
- Rozsah
- 58 hod. 0 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Petra Chovancová (cvičící)
Mgr. Miroslava Petřeková (cvičící) - Garance
- Mgr. Daniela Ochmannová
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- OP1_C113/1A: St 9:50–10:35 žlutá, M. Petřeková
OP1_C113/1B: St 10:45–11:30 modrá, P. Chovancová - Předpoklady
- OBOR(CHASOP) && ROCNIK(1)
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Charitativní a sociální práce (program CARITAS, SPSP)
- Cíle předmětu
- Cílem Odborné praxe II je seznámení se s různými zařízeními, poskytující sociální služby širokému spektru klientů. I přesto, že se studenti tohoto vzdělávacího programu budou v průběhu studia orientovat spíše na sociální práci, která se týká migrantů, uprchlíků a národnostních menšin, je žádoucí, aby poznali i jiný druh sociální práce, jako je práce se seniory, s lidmi s postižením, různá poradenská zařízení, azylová zařízení, apod. Studenti si volí pracoviště z nabídky školy. V souladu s tím sleduje Odborná praxe také získávání konkrétních praktických kompetencí sociálního pracovníka, jež vychází ze školou stanovených cílů učení, které jsou součástí metodické příručky pro provázení studentů odbornou praxí. Důkazy o splnění vytýčených cílů jsou součástí zprávy z praxe a hodnocení studenta mentorem. Oba tyto dokumenty student následně zakládá do svého portfolia. Odbornou praxi studentů na pracovišti doprovází také seminář, v rámci kterého se student seznamuje se smyslem praktického vzdělávání a jeho konkrétním průběhem. Vyučující se studenty se věnují tématu, jak se pozná dobrá sociální práce a dobrý sociální pracovník a seznamují se s povinnými výukovými cíli pro praxi. Provázení odbornými praxemi je organizováno skupinově a individuálně a podílí se na něm učitel praxe. Každý student má nárok na individuální konzultace vztahující se k praxím se svým tutorem. Tutor během individuálního rozhovoru studentovi poskytuje prostor a vede ho při prozkoumávání sebe sama – své motivace, vzdělávacích potřeb, výsledků růstu na cestě k dobré sociální práci v souladu se vzdělávacími cíli školy. Skupinová práce se zaměřuje na seznámení se s metodikou praktického vzdělávání (stanovování vzdělávacích cílů, uzavírání kontraktu, způsoby dokazování naplněných cílů, sebehodnocení a hodnocení studenta na praxi). Supervize odborné praxe studentů probíhá v malé supervizní skupině v počtu max. 12 studentů pod vedením kvalifikovaného supervizora, popřípadě individuálně. Studenti, škola a supervizor podepisují trojstranný kontrakt a studenti formulují zakázku pro supervizi.
- Literatura
- doporučená literatura
- Havrdová, Z. Kompetence v praxi sociální práce. Praha: Osmium, 1999. Baštecká, B. Základy klinické psychologie. Praha: Portál, 2001. Bertrand, Y. Soudobé teorie vzdělávání. Praha: Portál, 1992. Úlehla, I. Umění pomáhat. Písek: Renesance, 1999. info
- neurčeno
- PALAŠČÁKOVÁ, D. a kol. Průvodce praktickým vzděláváním na CARITAS- VOŠs Olomouc, 2012.
- Metody hodnocení
- 100 % účast na odborné praxi, supervizi, odevzdání portfolia ve stanoveném čase (upřesnění v LMS Moodle).
- Statistika zápisu (zima 2013, nejnovější)
- Permalink: https://is.caritas-vos.cz/predmet/caritas/zima2013/OP1_C113