OP2_H113 Odborná praxe 2

CARITAS - Vyšší odborná škola sociální Olomouc
léto 2019
Rozsah
89 hodin. 0 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Miroslava Petřeková (přednášející)
Bc. Marie Badalová (pomocník)
Garance
Mgr. Lenka Soukopová
Rozvrh
každé liché pondělí 13:30–15:00 žlutá
Předpoklady
OBOR ( SOHUP ) && ROCNIK ( 1 )
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem Odborné praxe II je seznámení se s různými zařízeními, poskytující sociální služby širokému spektru klientů. I přesto, že se studenti tohoto vzdělávacího programu budou v průběhu studia orientovat spíše na sociální práci, která se týká migrantů, uprchlíků a národnostních menšin, je žádoucí, aby poznali i jiný druh sociální práce, jako je práce se seniory, s lidmi s postižením, různá poradenská zařízení, azylová zařízení, apod. Studenti si volí pracoviště z nabídky školy. V souladu s tím sleduje Odborná praxe také získávání konkrétních praktických kompetencí sociálního pracovníka, jež vychází ze školou stanovených cílů učení, které jsou součástí metodické příručky pro provázení studentů odbornou praxí. Důkazy o splnění vytýčených cílů jsou součástí zprávy z praxe a hodnocení studenta mentorem. Oba tyto dokumenty student následně zakládá do svého portfolia. Odbornou praxi studentů na pracovišti doprovází také seminář, v rámci kterého se student seznamuje se smyslem praktického vzdělávání a jeho konkrétním průběhem. Vyučující se studenty se věnují tématu, jak se pozná dobrá sociální práce a dobrý sociální pracovník a seznamují se s povinnými výukovými cíli pro praxi. Provázení odbornými praxemi je organizováno skupinově a individuálně a podílí se na něm učitel praxe. Každý student má nárok na individuální konzultace vztahující se k praxím se svým tutorem. Tutor během individuálního rozhovoru studentovi poskytuje prostor a vede ho při prozkoumávání sebe sama – své motivace, vzdělávacích potřeb, výsledků růstu na cestě k dobré sociální práci v souladu se vzdělávacími cíli školy. Skupinová práce se zaměřuje na seznámení se s metodikou praktického vzdělávání (stanovování vzdělávacích cílů, uzavírání kontraktu, způsoby dokazování naplněných cílů, sebehodnocení a hodnocení studenta na praxi). Supervize odborné praxe studentů probíhá v malé supervizní skupině v počtu max. 12 studentů pod vedením kvalifikovaného supervizora, popřípadě individuálně. Studenti, škola a supervizor podepisují trojstranný kontrakt a studenti formulují zakázku pro supervizi.
Literatura
  • Havrdová, Z. Kompetence v praxi sociální práce. Praha: Osmium, 1999. Baštecká, B. Základy klinické psychologie. Praha: Portál, 2001. Bertrand, Y. Soudobé teorie vzdělávání. Praha: Portál, 1992. Úlehla, I. Umění pomáhat. Písek: Renesance, 1999. info
  • PALAŠČÁKOVÁ, D. a kol. Průvodce praktickým vzděláváním na CARITAS- VOŠs Olomouc, 2012.
Metody hodnocení
80% účast v příparvě odborných praxí, absolvování konzultace před a po praxi, 100 % účast na odborné praxi, supervizi, včasné odvzdání a opravy zprávy z praxe (dle pokynů na praxi), předložení portfolia.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2014, léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2020.
  • Statistika zápisu (léto 2019, nejnovější)
  • Permalink: https://is.caritas-vos.cz/predmet/caritas/leto2019/OP2_H113