PR6_C210 Public relations 6

CARITAS - Vyšší odborná škola sociální Olomouc
léto 2015
Rozsah
0/1. 0 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Ivo Mludek (přednášející)
Předpoklady
OBOR ( CHASOPK ) && ROCNIK ( 3 )
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Hlavním cílem předmětu je seznámit studenta s potřebností promyšlené, systematické a kontinuální propagace organizace a také se základy budování vztahů neziskové organizace s veřejností. Student se seznámí s hlavními pojmy problematiky PR a jejich specifikou pro charitativní organizace, osvojí si základy efektivní komunikace s médii, naučí se rozpoznávat důležité nosiče informací a způsoby, jak do nich najít cestu. Důraz je kladen na maximální účinnost s minimem vložených nákladů. Student se dále seznámí s limity propagace charitativní organizace i specifickými možnostmi, které se jí naopak v médiích otevírají díky jejímu zaměření.
Literatura
    povinná literatura
  • JAROSLAV KOHOUT – Veřejné mínění, image a metody PR. Praha 1999.
  • MAREK ŠÁLEK, TOMÁŠ FEŘTEK – Novináři nejsou zlí (Mediální rukověť pro neziskové organizace). Nadace VIA 2001.
  • OLDŘICH ČEPELKA – Práce s veřejností v nepodnikatelském sektoru. Nadace Omega 1997.
  • BERGEROVÁ, M. – Public relations v občanském sektoru, Praha, Spiralis 2001.
  • MLUDEK, Ivo (ed.) – Socha příběhů a její kameny. Olomouc: Arcidiecézní Charita Olomouc 2008
  • MOLEK, JAN - Marketing sociálních služeb. Praha, VÚPSV 2009.
  • INFORMAČNÍK, DOMOVNÍK, CHARITNÍK – propagační periodika, vydávaná Charitou Opava pro komunikaci s vnitřní a vnější veřejností. http://www.charitaopava.cz/download.php
  • HORÁKOVÁ, IVETA. STEJSKALOVÁ, DITA. ŠKAPOVÁ, HANA: Strategie firemní komunikace. Management Press, Praha 2000.
    doporučená literatura
  • JIRÁK, Jan. KOPPLOVÁ, Barbara – Stručný úvod do studia médií a mediální komunikace. Praha: Portál, 2003.
  • VÁCLAV SVOBODA – Public relations moderně a účinně. Grada Publishing 2006.
  • TRAMPOTA, Tomáš – Zpravodajství. Praha: Portál 2006.
  • McQUIAL, Denis – Úvod do teorie masové komunikace (s českou předmluvou Jana Jiráka). Praha, Portál 2007.
  • FORETT, Miroslav – Komunikace s veřejností. Brno: Masarykova univerzita 1994.
  • TOSCANI, Oliviero – Reklama je navoněná zdechlina. Praha, Slovart,1996.
  • MIČIENKA, JIRÁK – Základy mediální výchovy, Praha, PORTÁL 2008.
Metody hodnocení
Účast na semináři, vypracování a obhájení písemné práce na zadané téma
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2013, léto 2014.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.caritas-vos.cz/predmet/caritas/leto2015/PR6_C210