SPED4_C210 Speciální pedagogika 4

CARITAS - Vyšší odborná škola sociální Olomouc
léto 2013
Rozsah
1/0. 0 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Miluše Hutyrová, Ph.D. (přednášející)
Předpoklady
OBOR ( CHASOPK ) && ROCNIK ( 2 )
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Studenti se seznámí s terminologií, obsahem, strukturou, cílovými skupinami a interdisciplinárními vztahy oboru speciální pedagogika. Seznámí se s kategoriemi osob se speciálními potřebami a systémem péče o osoby se zdravotním postižením nebo jinou příčinou znevýhodnění.
Osnova
  • Studenti se seznámí s terminologií, obsahem, strukturou, cílovými skupinami a interdisciplinárními vztahy oboru speciální pedagogika. Seznámí se s kategoriemi osob se speciálními potřebami a systémem péče o osoby se zdravotním postižením nebo jinou příčinou znevýhodnění.
Literatura
    povinná literatura
  • RENOTIÉROVÁ, M., LUDÍKOVÁ, L. a kol. Speciální pedagogika. Olomouc: UP Olomouc, 2006.
  • LECHTA,V. (ed.) Základy inkluzivní pedagogiky. Praha: Portál, 2010.
    doporučená literatura
  • PACLT, I. a kol. Hyperkinetická porucha a poruchy chování. Praha: Grada, 2007.
  • Kubová, L. Alternativní a augmentativní komunikace. Praha: Tech-market, 1996.
  • MICHALÍK, J. a kol. Zdravotní postižení a pomáhající profese. Praha: Portál, 2011.
  • VALENTA, M., MÜLLER, O. Psychopedie. Praha: Parta, 2007.
  • KLENKOVÁ, J. Logopedie. Praha: Grada, 2006.
  • MATĚJČEK, Z. Psychologie nemocných a zdravotně postižených dětí. Jinočany: H&H, 2001.
  • JANKOVSKÝ, J. Ucelená rehabilitace dětí s tělesným a kombinovaným postižením. Praha: Triton, 2006.
  • PEUTELSCHMIEDOVÁ, A. Logopedické minimum. Olomouc: Univerzita Palackého, 2005.
  • THOROVÁ, K. Poruchy autistického spektra. Praha, Portál, 2006
  • POKORNÁ, V. Vývojové poruchy učení v dětství a dospělosti. Praha: Portál, 2010.
  • HÁJKOVÁ, V., STRNADOVÁ, I. Inkluzivní vzdělávání. Praha: Grada, 2010.
  • FINKOVÁ, D., LUDÍKOVÁ, L., RŮŽIČKOVÁ, V. Speciální pedagogika osob se zrakovým postižením. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2007.
  • KRAUS, J., a kol. Dětská mozková obrna. Praha: Grada, 2005.
  • VOJTOVÁ, V. Přístupy k poruchám emocí a chování v současnosti. Brno: MU v Brně, 2008.
  • VÍTKOVÁ, M. a kol. Integrativní speciální pedagogika. Brno: Paido, 2003.
Metody hodnocení
Vypracování a prezentace seminární práce na zadané téma, vědomostní test.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2011, léto 2012, léto 2014.
  • Statistika zápisu (léto 2013, nejnovější)
  • Permalink: https://is.caritas-vos.cz/predmet/caritas/leto2013/SPED4_C210