CARITAS:RS_H319 Rozvojová spolupráce - Informace o předmětu
RS_H319 Rozvojová spolupráce
CARITAS - Vyšší odborná škola sociální Olomouczima 2021
- Rozsah
- 7p+7s/studijní období. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Zdeněk Opršal, Ph.D. (přednášející)
- Rozvrh
- Út 16. 11. 13:30–15:00 modrá, Pá 26. 11. 8:55–11:30 žlutá, Út 7. 12. 8:55–12:25 žlutá, Pá 10. 12. 8:55–13:20 žlutá
- Předpoklady
- OBOR ( SOHUP ) && ROCNIK ( 2 )
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Sociální a humanitární práce (program CARITAS, SPSP)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit se se specifickými přístupy a metodami rozvojové spolupráce.
- Osnova
- Témata:Rozvojové teorie a strategie.Oficiální rozvojová spolupráce.Role vybraných mezinárodních organizací v rozvojové spolupráci.Role nevládních organizací v rozvojové spolupráci. Nové modality v rozvojové spolupráci a alternativní přístupy.Zahraniční rozvojová spolupráce ČR.Řízení projektového cyklu v rozvojové spolupráci.Evaluace rozvojových programů a projektů.
- Literatura
- povinná literatura
- EASTERLY, W. (ed.)., 2008. Reinventingforeignaid.London: The MIT Press.
- DUŠKOVÁ, L. a kol., 2011. Encyklopedie rozvojových studií.Olomouc: Univerzita Palackého.
- JELÍNEK, P. a kol., 2006. Manuál projektového cyklu zahraniční rozvojové spolupráce České republiky.Praha: Ústav mezinárodních vztahů.
- doporučená literatura
- DENGBOL-MARTINUSSEN, J., ENGBERG-PEDERSEN, P., 2003. Aid: understandinginternationaldevelopmentcooperation.London; New York: Zed Books
- DRULÁK, P., HORKÝ, O. a kol., 2010. Hledání českých zájmů II (Obchod, lidská práva a mezinárodní rozvoj).Praha: Ústav mezinárodních vztahů
- PRESTO, P. W., 1996. Developmenttheory: anintroduction.Oxford; Maizen, Mass.: Blackwell Publishing
- OPOČENSKÁ, M., KUNOVÁ, A., 2012. Mikrofinance: globální rozvojové vzdělávání a zahraniční rozvojová spolupráce aneb společně proti chudobě. 2., aktualiz. vyd. Praha: Powerprint
- HORKÝ, O., 2011. Česká rozvojová spolupráce: Diskurzy, praktiky, rozpory. Praha: SLON.
- RIDDELL, R. C., 2008.Doesforeignaidreallywork?Oxford: Oxford University Press.
- Výukové metody
- přednáška, praktická cvičení, projektová výuka
- Metody hodnocení
- zápočet 50 % hodnocení průběžně zadávaných prací, 50 % projekt
- Statistika zápisu (zima 2021, nejnovější)
- Permalink: https://is.caritas-vos.cz/predmet/caritas/zima2021/RS_H319