OP1_H113 Odborná praxe 1

CARITAS - Vyšší odborná škola sociální Olomouc
zima 2014
Rozsah
8 hodin. 0 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Miroslava Petřeková (cvičící)
Garance
Mgr. Daniela Ochmannová
Rozvrh
Út 8:00–8:45 žlutá
Předpoklady
OBOR ( SOHUP ) && ROCNIK ( 1 )
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cíle Odborná praxe I je organizována jako přípravný seminář pro vlastní praxi, na kterou pak studenti odchází v dalším období. Cílem Odborné praxe I je seznámit studenty 1. ročníku se systémem praktického vzdělávání a jeho specifiky vyplývající zejména z dlouhodobé zahraniční praxe v dalším ročníku. Vyučující se studenty se věnují významu praktického vzdělávání v rámci studia, otevírají témata kompetencí, procesu učení i toho jak se pozná dobrá sociální práce a dobrý sociální pracovník, seznamují se s povinnými výukovými cíli pro praxi v dalších obdobích. Provázení odbornými praxemi je organizováno skupinově a individuálně a podílí se na něm učitel praxe. Každý student má nárok na individuální konzultace vztahující se k praxím se svým tutorem. Tutor během individuálního rozhovoru studentovi poskytuje prostor a vede ho při prozkoumávání sebe sama – své motivace, vzdělávacích potřeb, výsledků růstu na cestě k dobré sociální práci v souladu se vzdělávacími cíli školy. Skupinová práce se zaměřuje na seznámení se s metodikou praktického vzdělávání (stanovování vzdělávacích cílů, uzavírání kontraktu, způsoby dokazování naplněných cílů, sebehodnocení a hodnocení studenta na praxi). Způsobilosti Student rozumí metodickému a organizačnímu rámci praktického vzdělávání a disponuje kompetencemi, které využívá při specifikaci vlastní motivace pro danou oblast sociální práce, stejně jako při reflexi svých silných a slabých stránek, jako důležitých složek ve výkonu profese sociálního pracovníka.
Literatura
  • Havrdová, Z. Kompetence v praxi sociální práce. Praha: Osmium, 1999. Baštecká, B. Základy klinické psychologie. Praha: Portál, 2001. Bertrand, Y. Soudobé teorie vzdělávání. Praha: Portál, 1992. Úlehla, I. Umění pomáhat. Písek: Renesance, 1999. info
Metody hodnocení
Požadavky 80% účast na semináři odevzdání všech zadaných ůkolů ve stanoveném čase (upřesnění v systému LMS Moodle).
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2013, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2019.
  • Statistika zápisu (zima 2014, nejnovější)
  • Permalink: https://is.caritas-vos.cz/predmet/caritas/zima2014/OP1_H113