TMSP3_C210 Teorie a metody sociální práce 3

CARITAS - Vyšší odborná škola sociální Olomouc
zima 2013
Rozsah
1/1. 0 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Daniela Ochmannová (přednášející)
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
TMSP3_C210/2A: Rozvrh nebyl do ISu vložen. D. Ochmannová
TMSP3_C210/2B: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
Předpoklady
OBOR ( CHASOPK ) && ROCNIK ( 2 )
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Studenti se naučí orientovat v hlavních myšlenkových proudech ovlivňujících rozvoj sociální práce, znát teoretické modely relevantní pro sociální práci a osvojí si základní metody a techniky pro výkon budoucí profese. Výuka TMSP v zimním studijním období bude zaměřena na sociální práci s rodinou. Studenti budou seznámeni se základními principy teoretických přístupů a s jejich využitím v sociální práci s rodinou. Součástí předmětu bude také nácvik praktických dovedností.
Osnova
  • Obsahem zimního sememstru jsou následující témata: - Kognitivně-behaviorální přístup - Systémový přístup - Systemický přístup - Sociální práce s rodinou
Literatura
  • Kopřiva, K. Lidský vztah jako součást profese. Praha: Hestia, 1994. info
  • Matoušek, O. a kol. Metody a řízení sociální práce. Praha: Portál, 2002. info
  • Matoušek, O. a kol. Základy sociální práce. Praha: Portál, 2001. info
  • Matoušek, O. Slovník sociální práce. Praha: Portál, 2003. info
  • Matoušek, O. Sociální práce v praxi. Praha: Portál, 2005. info
  • Navrátil, P. Teorie a metody sociální práce. Brno: Marek Zeman, 2001. info
  • Úlehla, I. Umění pomáhat. Písek: Renesance, 1996. info
  • Kratochvíl, S. Základy psychoterapie. Praha: Portál, 1997. Ludewig, K. Systemická terapie. Praha: Pallata, 1994.
  • Bechyňová, V. Případová konference. Praha: Portál,2012. Bechyňová, V., Konvičná, M. Sanance rodiny.Praha: Portál, 2008.
  • PROCHASKA, J. O. Psychoterapeutické systémy. Praha: Grada, 2001.
  • Matoušek, O., Pazlarová, H. Hodnocení ohroženého dítěte a rodiny. Praha: Portál, 2010. Možný, P., Praško, J. Kongnitivně-behaviorální terapie Úvod do teorie a praxe. Praha: Triton, 1999.
Výukové metody
Přednášky a cvičení.
Metody hodnocení
Podmínkou klasifikace je úspěšné absolvování zkoušky 1 až 3 semestru a zpracování seminární práce. Účast na přednáškách a cvičeních není povinná. První pokus zkoušky proběhne písemnou formou (kazuistika klienta), další dva pokusy v kombinaci ústně i písemně.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2011, zima 2012.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.caritas-vos.cz/predmet/caritas/zima2013/TMSP3_C210