CARITAS:TMSP3_C210 Teorie a metody sociální práce - Informace o předmětu
TMSP3_C210 Teorie a metody sociální práce 3
CARITAS - Vyšší odborná škola sociální Olomouczima 2013
- Rozsah
- 1/1. 0 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Daniela Ochmannová (přednášející)
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- TMSP3_C210/2A: Rozvrh nebyl do ISu vložen. D. Ochmannová
TMSP3_C210/2B: Rozvrh nebyl do ISu vložen. - Předpoklady
- OBOR ( CHASOPK ) && ROCNIK ( 2 )
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Charitativní a sociální práce (program CARITAS, SPSP)
- Cíle předmětu
- Studenti se naučí orientovat v hlavních myšlenkových proudech ovlivňujících rozvoj sociální práce, znát teoretické modely relevantní pro sociální práci a osvojí si základní metody a techniky pro výkon budoucí profese. Výuka TMSP v zimním studijním období bude zaměřena na sociální práci s rodinou. Studenti budou seznámeni se základními principy teoretických přístupů a s jejich využitím v sociální práci s rodinou. Součástí předmětu bude také nácvik praktických dovedností.
- Osnova
- Obsahem zimního sememstru jsou následující témata: - Kognitivně-behaviorální přístup - Systémový přístup - Systemický přístup - Sociální práce s rodinou
- Literatura
- Kopřiva, K. Lidský vztah jako součást profese. Praha: Hestia, 1994. info
- Matoušek, O. a kol. Metody a řízení sociální práce. Praha: Portál, 2002. info
- Matoušek, O. a kol. Základy sociální práce. Praha: Portál, 2001. info
- Matoušek, O. Slovník sociální práce. Praha: Portál, 2003. info
- Matoušek, O. Sociální práce v praxi. Praha: Portál, 2005. info
- Navrátil, P. Teorie a metody sociální práce. Brno: Marek Zeman, 2001. info
- Úlehla, I. Umění pomáhat. Písek: Renesance, 1996. info
- Kratochvíl, S. Základy psychoterapie. Praha: Portál, 1997. Ludewig, K. Systemická terapie. Praha: Pallata, 1994.
- Bechyňová, V. Případová konference. Praha: Portál,2012. Bechyňová, V., Konvičná, M. Sanance rodiny.Praha: Portál, 2008.
- PROCHASKA, J. O. Psychoterapeutické systémy. Praha: Grada, 2001.
- Matoušek, O., Pazlarová, H. Hodnocení ohroženého dítěte a rodiny. Praha: Portál, 2010. Možný, P., Praško, J. Kongnitivně-behaviorální terapie Úvod do teorie a praxe. Praha: Triton, 1999.
- Výukové metody
- Přednášky a cvičení.
- Metody hodnocení
- Podmínkou klasifikace je úspěšné absolvování zkoušky 1 až 3 semestru a zpracování seminární práce. Účast na přednáškách a cvičeních není povinná. První pokus zkoušky proběhne písemnou formou (kazuistika klienta), další dva pokusy v kombinaci ústně i písemně.
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.caritas-vos.cz/predmet/caritas/zima2013/TMSP3_C210