CARITAS:OP6_K619 Odborná praxe VI. - Informace o předmětu
OP6_K619 Odborná praxe VI.
CARITAS - Vyšší odborná škola sociální Olomoucléto 2025
- Rozsah
- 44 hodin/studijní období. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Petra Chovancová (přednášející)
Mgr. Iva Linhartová (přednášející)
Mgr. Miroslava Petřeková (přednášející)
Mgr. Štěpán Žáček (přednášející)
Bc. Marie Badalová, DiS. (pomocník) - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- OP6_K619/OP_Chovan: Rozvrh nebyl do ISu vložen. P. Chovancová
OP6_K619/OP_Lin: Rozvrh nebyl do ISu vložen. I. Linhartová
OP6_K619/OP_Petrek: Rozvrh nebyl do ISu vložen. M. Petřeková
OP6_K619/OP_supervize: Pá 11. 4. 8:55–10:35 jazyková, 8:55–10:35 žlutá, 8:55–10:35 modrá, 10:45–12:15 žlutá, 10:45–12:15 modrá, 10:45–12:15 jazyková, Š. Žáček - Předpoklady
- OBOR(SOPRAKo) && ROCNIK(3)
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: V tomto termínu se uskuteční závěrečná SUPERVIZE. Více info viz MS Teams, předmět Odborná praxe. - Mateřské obory/plány
- Sociální práce (program CARITAS, SPSP)
- Cíle předmětu
- Obecné cíle Odborné praxe: Podpořit odbornou způsobilost a rozvíjet kompetence studujících k výkonu sociální práce v příslušných typech institucí a organizací, vést studující k reflexi zkušenosti z odborné praxe a sebereflexi, aby si byli vědomi sebe jako nástroje sociální práce, vést studující k vědomému a aktivnímu používání teoretických poznatků, metod a etických standardů sociální práce, motivovat studující k hledání a nalézání profesní identity. Základní principy Odborné praxe: Individualizovaný přístup ke studujícím, který podporuje jejich osobnostní zrání a profesní růst, partnerství a aktivní participace všech zúčastněných stran (studující – škola – pracoviště), včetně vzájemného hodnocení, odborná praxe je systematicky plánována, koordinována a hodnocena na základě plnění úkolů, kterými studující prokazují dosažení vzdělávacích cílů. Důkazy o osobnostním a profesním růstu studující dokládají v portfoliích. Cílem Odborné praxe VI je seznámení studenta s prací sociálního pracovníka, se sociálními službami zaměřenými na různé cílové skupiny a osvojení si konkrétních praktických kompetencí pro sociální práci, jež vychází ze školou stanovených cílů učení,které jsou součástí metodické příručky pro provázení studentů odbornou praxí.
- Osnova
- Forma organizace odborné praxe, návrhy pozic a pracovišť Absolvování praxe Individuální tutoring – Každý student má nárok na individuální konzultace vztahující se k praxím se svým tutorem. Tutor během individuálního rozhovoru studentovi poskytuje prostor a vede ho při prozkoumávání sebe sama – své motivace, vzdělávacích potřeb, výsledků růstu na cestě k profesionalitě v souladu se vzdělávacími cíli školy. V rámci individuálních konzultací se více využívá emailové korespondence nebo pomocí platformy TEAMS. Supervize odborné praxe – probíhá v malé supervizní skupině pod vedením kvalifikovaného supervizora, popřípadě individuálně. Studenti, škola a supervizor podepisují trojstranný kontrakt a studenti formulují zakázku pro supervizi.
- Metody hodnocení
- 100 % splnění požadavků: Individuální konzultace s tutorem Supervize Hodnocení mentorem na pracovišti Odevzdání zprávy z praxe
- Informace učitele
- Povinná literatura: HAVRDOVÁ, Zuzana, 1999. Kompetence v praxi sociální práce. Praha: Osmium. PALAŠČÁKOVÁ, Dita a kol., 2012. Průvodce praktickým vzděláváním na CARITAS – VOŠs Olomouc. Olomouc: CARITAS – VOŠs Olomouc. Doporučená literatura: KAHÁNKOVÁ, J. a kol., 2012. Průvodce odborným praktickým vzděláváním v sociální práci. Ostrava: Katedra sociální práce, ZSF Ostravská univerzita. MAROON, Istifan, MATOUŠEK, Oldřich, PAZLAROVÁ, Hana, 2007. Vzdělávání studentů sociální práce v terénu. Model pro supervizi. Praha: Karolinum
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.caritas-vos.cz/predmet/caritas/leto2025/OP6_K619