OP6_K619 Odborná praxe VI.

CARITAS - Vyšší odborná škola sociální Olomouc
léto 2024
Rozsah
44 hodin/studijní období. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Iva Linhartová (přednášející)
Mgr. Miroslava Petřeková (přednášející)
Mgr. Štěpán Žáček (přednášející)
Bc. Marie Badalová, DiS. (pomocník)
Rozvrh
Pá 19. 4. 8:55–12:30 jazyková
Předpoklady
OBOR(SOPRAKo) && ROCNIK(3)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: V tomto termínu se uskuteční závěrečná SUPERVIZE. Více info viz MS Teams, předmět Odborná praxe.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Obecné cíle Odborné praxe: Podpořit odbornou způsobilost a rozvíjet kompetence studujících k výkonu sociální práce v příslušných typech institucí a organizací, vést studující k reflexi zkušenosti z odborné praxe a sebereflexi, aby si byli vědomi sebe jako nástroje sociální práce, vést studující k vědomému a aktivnímu používání teoretických poznatků, metod a etických standardů sociální práce, motivovat studující k hledání a nalézání profesní identity. Základní principy Odborné praxe: Individualizovaný přístup ke studujícím, který podporuje jejich osobnostní zrání a profesní růst, partnerství a aktivní participace všech zúčastněných stran (studující – škola – pracoviště), včetně vzájemného hodnocení, odborná praxe je systematicky plánována, koordinována a hodnocena na základě plnění úkolů, kterými studující prokazují dosažení vzdělávacích cílů. Důkazy o osobnostním a profesním růstu studující dokládají v portfoliích. Cílem Odborné praxe VI je seznámení studenta s prací sociálního pracovníka, se sociálními službami zaměřenými na různé cílové skupiny a osvojení si konkrétních praktických kompetencí pro sociální práci, jež vychází ze školou stanovených cílů učení,které jsou součástí metodické příručky pro provázení studentů odbornou praxí.
Osnova
Forma organizace odborné praxe, návrhy pozic a pracovišť Odborná praxe – 40 h Individuální tutoring – 0,5 h Supervize odborné praxe – 4 h Individuální tutoring – Každý student má nárok na individuální konzultace vztahující se k praxím se svým tutorem. Tutor během individuálního rozhovoru studentovi poskytuje prostor a vede ho při prozkoumávání sebe sama – své motivace, vzdělávacích potřeb, výsledků růstu na cestě k profesionalitě v souladu se vzdělávacími cíli školy. V rámci individuálních konzultací se více využívá emailové korespondence. Supervize odborné praxe – probíhá v malé supervizní skupině pod vedením kvalifikovaného supervizora, popřípadě individuálně. Studenti, škola a supervizor podepisují trojstranný kontrakt a studenti formulují zakázku pro supervizi.
Metody hodnocení
100 % splnění požadavků: Individuální konzultace s tutorem Supervize Hodnocení mentorem na pracovišti Odevzdání zprávy z praxe
Informace učitele
Povinná literatura: HAVRDOVÁ, Zuzana, 1999. Kompetence v praxi sociální práce. Praha: Osmium. PALAŠČÁKOVÁ, Dita a kol., 2012. Průvodce praktickým vzděláváním na CARITAS – VOŠs Olomouc. Olomouc: CARITAS – VOŠs Olomouc. Doporučená literatura: KAHÁNKOVÁ, J. a kol., 2012. Průvodce odborným praktickým vzděláváním v sociální práci. Ostrava: Katedra sociální práce, ZSF Ostravská univerzita. MAROON, Istifan, MATOUŠEK, Oldřich, PAZLAROVÁ, Hana, 2007. Vzdělávání studentů sociální práce v terénu. Model pro supervizi. Praha: Karolinum
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2023, léto 2025.
  • Statistika zápisu (léto 2024, nejnovější)
  • Permalink: https://is.caritas-vos.cz/predmet/caritas/leto2024/OP6_K619