OP6_K619 Odborná praxe VI.

CARITAS - Vyšší odborná škola sociální Olomouc
léto 2023
Rozsah
44 hodin/studijní období. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Miroslava Petřeková (přednášející)
Mgr. Štěpán Žáček (přednášející)
Bc. Marie Badalová (pomocník)
Předpoklady
OBOR ( SOPRAKo ) && ROCNIK ( 3 )
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Obecné cíle Odborné praxe: Podpořit odbornou způsobilost a rozvíjet kompetence studujících k výkonu sociální práce v příslušných typech institucí a organizací, vést studující k reflexi zkušenosti z odborné praxe a sebereflexi, aby si byli vědomi sebe jako nástroje sociální práce, vést studující k vědomému a aktivnímu používání teoretických poznatků, metod a etických standardů sociální práce, motivovat studující k hledání a nalézání profesní identity. Základní principy Odborné praxe: Individualizovaný přístup ke studujícím, který podporuje jejich osobnostní zrání a profesní růst, partnerství a aktivní participace všech zúčastněných stran (studující – škola – pracoviště), včetně vzájemného hodnocení, odborná praxe je systematicky plánována, koordinována a hodnocena na základě plnění úkolů, kterými studující prokazují dosažení vzdělávacích cílů. Důkazy o osobnostním a profesním růstu studující dokládají v portfoliích. Cílem Odborné praxe VI je seznámení studenta s prací sociálního pracovníka, se sociálními službami zaměřenými na různé cílové skupiny a osvojení si konkrétních praktických kompetencí pro sociální práci, jež vychází ze školou stanovených cílů učení,které jsou součástí metodické příručky pro provázení studentů odbornou praxí.
Osnova
  • Forma organizace odborné praxe, návrhy pozic a pracovišť Odborná praxe – 40 h Individuální tutoring – 0,5 h Supervize odborné praxe – 4 h Individuální tutoring – Každý student má nárok na individuální konzultace vztahující se k praxím se svým tutorem. Tutor během individuálního rozhovoru studentovi poskytuje prostor a vede ho při prozkoumávání sebe sama – své motivace, vzdělávacích potřeb, výsledků růstu na cestě k profesionalitě v souladu se vzdělávacími cíli školy. V rámci individuálních konzultací se více využívá emailové korespondence. Supervize odborné praxe – probíhá v malé supervizní skupině pod vedením kvalifikovaného supervizora, popřípadě individuálně. Studenti, škola a supervizor podepisují trojstranný kontrakt a studenti formulují zakázku pro supervizi.
Metody hodnocení
100 % splnění požadavků: Individuální konzultace s tutorem Supervize Hodnocení mentorem na pracovišti Odevzdání zprávy z praxe
Informace učitele
Povinná literatura: HAVRDOVÁ, Zuzana, 1999. Kompetence v praxi sociální práce. Praha: Osmium. PALAŠČÁKOVÁ, Dita a kol., 2012. Průvodce praktickým vzděláváním na CARITAS – VOŠs Olomouc. Olomouc: CARITAS – VOŠs Olomouc. Doporučená literatura: KAHÁNKOVÁ, J. a kol., 2012. Průvodce odborným praktickým vzděláváním v sociální práci. Ostrava: Katedra sociální práce, ZSF Ostravská univerzita. MAROON, Istifan, MATOUŠEK, Oldřich, PAZLAROVÁ, Hana, 2007. Vzdělávání studentů sociální práce v terénu. Model pro supervizi. Praha: Karolinum
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2024.
  • Statistika zápisu (léto 2023, nejnovější)
  • Permalink: https://is.caritas-vos.cz/predmet/caritas/leto2023/OP6_K619