CARITAS:TMSP4_C113 Teorie a metody sociální práce - Informace o předmětu
TMSP4_C113 Teorie a metody sociální práce 4
CARITAS - Vyšší odborná škola sociální Olomoucléto 2019
- Rozsah
- 1/1/0. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Miroslav Snášel (přednášející)
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- TMSP4_C113/TMSP_cv1: každé sudé úterý 9:50–11:20 relax, M. Snášel
TMSP4_C113/TMSP_cv2: každé liché úterý 9:50–11:20 relax, M. Snášel
TMSP4_C113/TMSP_prednAB: každé liché úterý 11:40–13:10 modrá, M. Snášel - Předpoklady
- OBOR(CHASOP) && ROCNIK(2)
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Charitativní a sociální práce (program CARITAS, SPSP)
- Cíle předmětu
- Studenti budou seznámeni se základními principy vybraných přístupů a s jejich využitím v sociální práci s komunitou a skupinou. Součástí předmětu bude také nácvik praktických dovedností. Způsobilosti: Studenti budou schopni aplikovat získané vědomosti v praxi, konkrétní dovednosti prokáží v rámci cvičení. Student dokáže sestavit návrh komunitního projektu. Student dokáže naplánovat skupinovou práci a pracovat se skupinou klientů.
- Osnova
- Výuka TMSP v letním studijním období bude zaměřena na sociální práci s komunitou a se skupinou. Studenti se seznámí s relevantními přístupy, které se při práci s komunitou a se skupinou mohou využít. Osvojí si znalosti základních principů vybraných teoretických přístupů a metod sociální práce. Přehled probíraných témat: – Radikální sociální práce. – Antiopresivní přístup. - Feministické perspektivy. – Sociální práce s komunitou. – Sociální práce se skupinou.
- Literatura
- povinná literatura
- GOJOVÁ, A. Teorie a modely komunitní práce. Ostrava: Ostravská univerzita, Zdravotně sociální fakulta, 2006. HARTL, P. Komunita občanská a komunita terapeutická. Praha: Slon, 1997. KRATOCHVÍL, S. Základy psychoterapie. Praha: Portál, 1997. KRATOCHVÍL, S.
- HARTL, P. Komunita občanská a komunita terapeutická. Praha: Slon, 1997.
- neurčeno
- NAVRÁTIL, P. Teorie a metody sociální práce. Brno: Marek Zeman, 2001.
- KRATOCHVÍL, S. Základy psychoterapie. Praha: Portál, 1997.
- MATOUŠEK, O. a kol. Metody a řízení sociální práce. Praha: Portál, 2002
- MATOUŠEK, O. a kol. Základy sociální práce. Praha: Portál, 2001
- ÚLEHLA, I. Umění pomáhat. Písek: Renesance, 1996.
- KRATOCHVÍL, S. Skupinová psychoterapie v praxi. Praha: Galén, 2005.
- PROCHASKA, J. O. Psychoterapeutické systémy. Praha: Grada, 2001.
- MATOUŠEK, O. Sociální práce v praxi. Praha: Portál, 2005
- SCHURINGA, L. Komunitní práce a inkluze Romů. Ostrava: 2007
- Výukové metody
- přednášky + semináře, aktivní účast, rozbor kasuistik
- Metody hodnocení
- 2.A Mgr. Snášel: 1. Splnění zápočtového testu při maximálním počtu 3 pokusů. Test budou psát ti studenti, kteří nesplní požadavky z průběžných úkolů (praktická práce se skupinou a komunitní projekt). 2. Povinná docházka na hodiny teorie - min. 80%, aktivní účast na cvičeních 2.B. Mgr. Šotolová: 1. Splnění zápočtového testu minimálně na 70% při maximálním počtu 2 pokusů. Test budou psát ti studenti, kteří nesplní požadavky z průběžných úkolů (písemná příprava na textový seminář odevzdaná v den konání TS, účast na TS je povinná - jeden pokus a komunitní projekt - písemné zpracování a prezentace - jeden pokus). 2. Povinná docházka na hodiny teorie i cvičení - min. 80%, aktivní účast na seminářích.
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (léto 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.caritas-vos.cz/predmet/caritas/leto2019/TMSP4_C113