CARITAS:ETV_10 Etická výchova - Informace o předmětu
ETV_10 Etická výchova
CARITAS - Vyšší odborná škola sociální Olomouczima 2019
- Rozsah
- 0/2/0. 0 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Petra Chovancová (přednášející), Mgr. Miroslava Petřeková (zástupce)
Mgr. Miroslava Petřeková (přednášející), Mgr. Petra Chovancová (zástupce)
Mgr. Zdislava Vyvozilová (přednášející) - Předpoklady
- ROCNIK(1)
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 50 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/50, pouze zareg.: 0/50 - Mateřské obory/plány
- Charitativní a sociální práce (program CARITAS, SPSP)
- Sociální a humanitární práce (program CARITAS, SPSP)
- Cíle předmětu
- Etická výchova je multidisciplinární předmět jehož cílem v rámci studia sociální práce je rozvíjení pozitivních postojů: vlastní identity a vnímání vlastní důstojnosti, zodpovědnosti vůči sobě, druhým lidem i životnímu prostředí. Probíraná témata: 1.Komunikace opakování zásad komunikace, forem např. procvičit si komunikační soulad, procvičit pozorné naslouchání, poukázat na komunikační chyby, naučit se vyjádřit sám za sebe, pozorovat a hodnotit komunikaci, zaměření na pravdivost v komunikaci. 2. Důstojnost lidské osoby, úcta k sobě Reflexe projevů důstojnosti vůči vlastní osobě a druhým,sebeúcta, sebehodnocení, sebepřijetí, vyrůstající z vědomí důstojnosti každého člověka. 3. Pozitivní hodnocení druhých rozvoj pozitivního hodnocení druhých lidí v běžných i ztížených podmínkách, pozitivní hodnocení situací a událostí. 4. Tvořivost a iniciativa rozvíjení tvořivé myšlení, uplatňování tvořivosti v mezilidských vztazích, reakce na vzniklý problém, přeformulovávání problémů. 5. Komunikace citů vyjadřování, identifikace, ovládání, usměrňování citů – základní předpoklad pro rozvoj sociálních dovedností empatie a přátelství. 6. Empatie podstata a význam empatie pro každodenní osobní i profesní život. 7. Asertivita pasivní, asertivní a agresivní chování v běžných situacích reálného života, v kontextu výkonu práce sociálního pracovníka. 8. Reálné a zobrazené vzory reflexe vzorů ve vlastním životě. 9. Pomoc, přátelství, spolupráce rozvíjení ochoty a schopnosti spolupracovat, konkrétní prosociální dovednosti dávání, pomoci, dělení se a přátelství. 10. Komplexní prosociálnost reflexe prosociálnosti v osobním i profesním životě.
- Metody hodnocení
- 80% aktivní účast ve výuce, plnění zadaných úkolů - podrobnější informace v LMS Moodle kurz ETV.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.caritas-vos.cz/predmet/caritas/zima2019/ETV_10